Sentral Godkjenning | Kvalitetskontroll AS
Bli sentralt godkjent og få ditt kvalitetsstempel
Vi hjelper deg med Sentral Godkjenning
Vi hjelper deg med
med hele søknadsprosessen uavhengig av tiltaksklasse. 

Å bli sentral godkjent kan være en fordel for deg som jobber med utførende eller prosjekterende arbeid. Det kan spare deg for mye tid og vil samtidig gi deg et konkurransefortrinn i forhold til at du kan bruke godkjenningsmerket aktivt i markedsføringssammenheng.

Vi benytter oss alltid av Kvalitetskontroll AS når vi trenger hjelp med søknader. De håndterer alle hendvendelser på en proff og effektiv måte, og til en meget god pris.
– Vestgar Elektro

Det er ulike kvalifikasjoner og krav som skal oppfylles for at du som foretak skal bli sentralt godkjent. Blant annet må du dokumentere din kompetanse, i form av fagbrev, utdanning og erfaring. Det er her et krav om at du har de rette kvalifikasjonene i forhold til det ansvarsområdet som du søker om.

Et sentralt og viktig krav er også at du har et godkjent styringssystem(kvalitetssystem) for å sikre at du jobber i henhold til plan -og bygningsloven. Her skal man vise til hvilke rutiner selskapet følger som igjen skal være tilpasset selskapets daglige aktiviterer. Man skal i tillegg levere med en HMS-erklæring som et vedlegg til søknaden

Et siste krav er at selskapet må ha betalt skatt og avgifter i form av vanlig skatt/forskuddsskatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift. Her kan man ikke ha noe ubetalt før man søker sentral godkjenning.

Dette må dokumenteres med en attest for skatt og merverdiavgift i form av skjema RF-1316. Dette får man fra Skatteetaten, men vi er behjelpelig med å finne dette for deg under en søknadsprosess.

4 enkle steg til Sentral Godkjenning
1

Du sender oss dokumentasjon om 4 referanseprosjekter som du har utført.

2

Du sender oss informasjon om faglig leders utdanning og praksis i form av fagbrev eller kompteansebevis.

3

Du sender oss en bekreftelse på at du har et styringssystem for ditt firma

4

Vi har et telefonintervju med deg hvor vi henter inn ytterligere informasjon, for så å ordne resten av søknaden for deg.

Bruk sentral godkjenning logoen aktivt

Ved en sentral godkjenning har du muligheten til å bruke kvalitetsstempelet aktivt i markedsføringssammenhenger. I tillegg sparer du tid ved at du unngår å måtte dokumentere krav ovenfor kommunen hver eneste gang du erklærer ansvarsrett i en byggesøknad.

Få hjelp med din Sentral Godkjenning
Fyll ut skjemaet under, eller ring oss for en uforpliktende prat.
Malin_Profil
Malin Sekkingstad
Saksbehandler, Sentral Godkjenning
+47 90 22 85 26
Telefon