Artikler

Teknologi: SmartCraft knytter kunden og Optimera nærmere sammen

Skrevet av Kvalitetskontroll | Jan 16, 2022 5:48:09 PM
I løpet av 2021 har SmartCraft Solutions/Kvalitetskontroll levert en sømløs ordre- og kommunikasjonsplattform for Optimera AS og deres butikker, håndverkere og sluttkunde kalt Ferdig Montert. Løsningen er intuitiv og enkel i bruk hvor all aksept av bestillinger/jobber samt kommunikasjon er samlet på én og samme plass. 

 

Store fordeler for sluttkunden og håndverkeren

Løsningen er enkel å bruke både for selgerne, håndverkeren som mottar jobben og kunden som har bestilt et Ferdig Montert produkt i en av Montér butikkene, enten fysisk eller digitalt. Det opprettes en ordre basert på hva kunden kjøper, og jobben blir generert basert på type produkt som skal leveres. Dette gjør det å kjøpe et ferdig produkt, og få det levert veldig smidig uten mye administrasjon. 

Når jobben er akseptert fra alle parter, foregår all kommunikasjon, håndtering av jobben og dokumentasjonen av arbeidet gjennom den nye løsningen som er utviklet. Du som sluttkunde kan enkelt følge med på hva som er blitt gjort, mens montøren håndterer alt av kommunikasjon, dokumentasjon, og endringer i en og samme plattform. På denne måten har du som sluttkunde 100% oversikt i alle ledd fra salgsfasen til et ferdig montert produkt. 

 

- Når du kjøper Ferdig Montert hos oss tar vi hele ansvaret. Du får én pris å forholde deg til for hele jobben fra A-Å. Du finner produktet du ønsker deg, vi finner en profesjonell lokal håndverker som utfører jobben. Enklere blir det ikke!

Lars Bergerud - Markedssjef i Optimera.  

 

Optimaliserer alle stadier

- Den nye løsningen har forenklet hverdagen til Optimera og måten de tilbyr produktene sine til markedet. Vi er veldig glade for at vi har kunnet levert et produkt som er med på å optimalisere alle ledd i salgsprosessen, sier Christer Kleppestø, daglig leder i Kvalitetskontroll. 

- Et av de største problemene i bygg- og anleggsbransjen er å fange opp alle endringer som medfører en økonomisk kostnad. Med den nye løsningen er dette blitt forenklet, da håndverkeren på plassen kan opprette endringer på eksisterende ordrer og få dette signert av kunden digitalt i løpet av få minutter, sier Lars Bergerud, markedssjef i Optimera. 

 

 

Flere muligheter for Kvalitetskontroll og Optimera

Denne løsningen åpner opp for nye muligheter for Kvalitetskontroll og Optimera. Optimera har over 3000 medlemer i sitt lojalitetsprogram. Den nye løsningen vil knytte sterkere bånd mellom Kvalitetskontroll og Optimera, og man vil kunne forvente en vekst i kundebasen hos Kvalitetskontroll.

- Vi ser frem til å utvide løsningen ytterligere i 2022, og ser kun oppsider med den nye løsningen som Kvalitetskontroll og SmartCraft ASA har levert til oss på rekordtid, sier Lars Bergerud Markedssjef i Optimera.